להלן רשימת ההיבטים הקמעונאים/ כלכליים שרצוי לקחת בחשבון על פי אסף שוסטר, מנכ"ל חברת טראס השקעות המתמחה בייזום תכנון ושיווק של מרכזי קניות בילוי ופנאי אזוריים:
• ראשית על השוכר לבצע בדיקה מקיפה לגבי עלויות הבינוי, על מנת למנוע הפתעות עתידיות. לעיתים נוהגים לסמוך על סכום ששמעו ,כבדרך אגב, מעובד או גורם אחר בשטח, ולא מבצעים בדיקה עצמאית. יש להקפיד לבדוק עד תום את עלויות הבינוי כדוגמת תקרה, מזגן, נקודות חשמל וכדומה.
• לוודא שגודל ומבנה החנות מתאימים לצרכים השיווקיים. לדוגמא, ריבוי ויטרינות יכול להוות יתרון או חסרון בהתאם לאופי המוצרים והעיצוב המתוכנן. דוגמא נוספת היא מיקום החנות ביחס לאור השמש, במקרה בו מדובר במרכז פתוח או חנות ברחוב.
• לבחון את היקף האוכלוסייה וצרכיה. במיוחד באזורים פריפריאליים קיימים תחומים מסחריים מוזנחים שאיתורם יוצר ערך מוסף אדיר.
• לבחון את האזור בכללותו, כלומר, יחס מסחר לנפש, התנהגות צרכנית של תושבי האזור ופתיחות לשינויים בהרגלי הצריכה והבילוי.
• לבחון את המרכז אליו נכנסים מהיבטי אטרקטיביות, ארכיטקטורה, פונקציונאליות וכמובן תמהיל מדויק.
• לבחון שהתמהיל מתאים לצורכי תושבי הסביבה ומשתלב היטב עם העסק אותו בחרת להקים. ישנם תחומים בהם יש מקום למגוון חנויות ואילו באחרים יכולה להיווצר התנגשות. לדוגמא, בתחום האופנה מגוון רחב יוצר יתרון ואילו בתחום בתי הקפה, מספר בתי קפה יכול להיות גורם בעיתי, תלוי בגודל המרכז ומיקום המרכז.
• גופים פרטיים צריכים להיות סובלניים במיוחד ולקחת בחשבון שעסק חדש אינו נותן תוצאות מיידיות וקיים תהליך של חדירה למודעות, הבנת הצרכים בשטח והסתגלות בהתאם. יש להיערך לכך מבחינה כלכלית ומנטאלית.
כותב תוכן מקצועי הכותב בין היתר על ניהול סיכונים, מידע על דירקטוריון, חברות מובילות במשק ועוד.